Dag 21, 28 juli 2017, Houston

30 juli 2017 - Vinton, Louisiana, Verenigde Staten

Hoi allemaal vandaag konden we lekker uitslapen tot 10 uur. We stonden allemaal makkelijk op omdat we allemaal uitgerust waren. We gingen lekker ontbijten bij Panera Bread. Shiv en ik hadden zoals altijd Mac and cheese. Papa had tomaten soep en mama hield het simpel bij een tosti. Na het eten gingen we naar een mall. Toen we waren aangekomen zagen we dat er in de mall een schaatsbaan was. Ik dacht het kan niet gekker worden maar ik wou wel schaatsen omdat ik dat nog nooit had gedaan. Omdat ik het nog nooit had gedaan had papa voor Shiv en mij kaartjes gekocht. Toen we eenmaal op de schaatsbaan waren wilde ik niks anders dan de rand vasthouden omdat ik het nog niet kon. Shiv zei dat ik rondjes om de baan moesten maken terwijl ik de rand vasthield. Dat ging wel goed dus Shiv ging op een afstandje staan en zei dat ik naar haar toe moest schaatsen. Dat ging ook wel goed. Daarna mocht ik alleen door schaatsen maar dat ging niet zo goed, ik viel op mijn gezicht mijn elleboog en mijn knie tegelijkertijd en uiteindelijk heb ik ook een schram op mijn knie overgehouden dus daar hadden we even een pleister op geplakt. Ook al had ik bloed, ik wilde nog steeds door schaatsen. Tijdens dat Shiv en ik aan het schaatsen waren gingen mama en papa lekker shoppen. Na een tijdje oefenen kon ik het al heel goed. Ongeveer 2 uur later kwamen mama en papa kijken of alles goed ging. Shiv en ik hadden heel leuk geschaatst maar we hadden wel een paar blaren gekregen. Na het schaatsen wilden Shiv en ik ook even rond kijken in de mall en hadden we uiteindelijk ook een paar dingen gekocht. Na het shoppen gingen we naar een muur waar water uit kwam dus eingelijk een waterval midden in de stad . Na het bezoeken van de mooie waterval gingen we naar het hotel. Eigenlijk wel raar als ik mij bedenk dat ik vandaag in de mall heb leren schaatsen terwijl het buiten vierendertig graden was. Toch hebben we erg genoten van de middag. Shiv neemt de blog vanaf hier over om te vertellen over de avond.
Dus, we zijn naar ons hotel gereden. Toen we aankwamen zijn Ger en ik snel naar boven gerend om onze zwemkleding aan te doen want we wilden nog even een uurtje zwemmen. Het was superleuk in het zwembad want we waren de enige daar. Het zwembad was lekker voor onszelf. Ger ging mij leren hoe ik een achteruit koprol in het water moest maken. Het was dus best een leerzame dag want ik heb Ger geleerd hoe hij moest schaatsen en hij heeft mij geleerd een achteruit koprol in het water te maken. Na het zwemmen zijn we ons mooi gaan maken voor het avondeten (papa's verjaardagsetentje). Mama en ik in onze nieuwe jurken met hakken en papa en Ger in hun netste nieuwe outfits. Ik zeg eerlijk, wat waren we weer mooi met z'n allen. Een gezin om trots op te zijn! We zouden vandaag chique gaan eten in een Braziliaans steakhouse. Toen we aankwamen is onze auto door het personeel geparkeerd (valet parking) en konden wij snel naar binnen gaan. Papa had zich aangemeld en we moesten nog 20 minuten wachten tot onze tafel klaar was. Na een tijdje gewacht te hebben werden we naar onze tafel gebracht. Er zat een knappe jongen aan de tafel naast ons en dat vond ik niet onaangenaam. Na ons drinken besteld te hebben zijn we begonnen met een lichte salade die je zelf kon maken bij de salade bar. Ik had al pijn aan mijn voeten van die hoge hakken maar ja, je weet zelf ik doe altijd modo. En bovendien; wie mooi wilt zijn moet pijnlijden, toch? Ik heb een lekker salade gemaakt met superveel ranch dressing want in Nederland vind je dat bijna nergens. We waren nog bezig die salade naar binnen te chappen toen het eten kwam. Om de beurt kwam er iemand met een vleesspies naar ons toe om te vragen of we een stukje vlees wilden. In het begin zeiden we nog tegen iedereen; "yes, please" maar na een tijdje zaten onze buikjes al vol. Onze groene kaartjes hadden we alle vier even op rood gezet zodat we even een rustpauze hadden. Even geen eten meer whaha. Jullie weten vast dat ik niet zo erg van garnalen houd (mama en Ger vinden het wel heerlijk) maar die garnalen van daar waren echt om van te smullen. Elke keer als ik iemand met garnalen naar ons toe zag lopen deed ik m'n kaartje snel op groen, en als ze me vroegen; "how Many" zei ik vol enthousiasme; "three please". Nadat dit ongeveer drie keer gebeurd was zat ik echt vol. Ik heb me gewoon misselijk gegeten aan garnalen. Je zou het bijna niet geloven van mij. Toen onze buikjes ongeveer bijna vol zaten moesten we echt nog een toetje nemen. Echte Braziliaanse flan natuurlijk. Wat hebben we genoten van die flan. Papa wilde een espresso en die serveerder pushte papa heel erg om het met een shotje tequila te nemen maar papa moest nog rijden dus dat had hij maar niet gedaan. Na ons dessert kwam de rekening. Gereny en ik moesten afwassen om te kunnen betalen. Sterker nog, ik schrijf de blog nu vanuit de keuken in het restaurant. Nee grapje. Papa heeft gewoon netjes betaald. Eenmaal buiten hebben we nog even een selfie met de voorkant van het restaurant gemaakt en nadat onze auto voor ons werd gehaald zijn we naar het hotel gereden om lekker te gaan slapen. Dit was echt de leukste dag van de vakantie vinden Ger en ik.