Dag 22, 29 juli 2017, Van Houston (Texas) naar New Orleans (Louisiana)

31 juli 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Op de planning voor vandaag staat eerst sightseeing Houston. Houston is een grote stad met heel veel wolkenkrabbers als kantoren, mooie skyline dus. En omdat het ook heel erg warm is in Houston heeft men iets leuks bedacht. Tussen de hoge gebouwen heeft men maar liefst 7 mijl aan loopbruggen ( op z'n Amerikaans, tunnels) gemaakt. Hierdoor hoeft men niet in de hitte te lopen van het ene gebouw naar het andere....mooi toch en je hoeft niet te zweten voor je volgende afspraak. Om dit allemaal van dichtbij te zien zijn we natuurlijk de stad ingegaan en natuurlijk een van de kantoorgebouwen bezocht. En omdat het zaterdag is, was het helemaal niet druk. wat ons opviel is dat er zelfs in een kantoorgebouw een mall te vinden is. Dus voor het geval men na het werk een date heeft of een feestelijke afspraak heeft en vergeten is of geen zin heeft om eerst naar huis te gaan om schone kleren aan te doen, kan men gewoon eerst even ter plekke gaan shoppen (ha, ha, ha). En wat eten betreft hoeven Amerikanen zich geen zorgen te maken, want in het gebouw is ook een foodcourt te vinden met genoeg keuze. Hiervoor hoeft men ook niet naar buiten. Alles is in het gebouw te vinden. wij zijn dus een complex doorgelopen van kantoor naar kantoor. Heel indrukwekkend, groot, schoon en mooie kunstwerken aan de muur. Niet zo saai als de gebouwen van de ministeries in Den Haag :-( Inmiddels was het al 12:30 uur en Gereny zijn maag begint al te knorren. we zijn gereden naar een Mexicaanse Lunchroom, Taco Deli. De kids en Gerold hebben gesmuld van hun garnalen- en beef taco's en ik van de nacho's met kaas. Na de lunch was het tijd voor onze volgende bestemming, New Orleans in Louisiana en dat is zes uur rijden....pfffff....weer zo'n lange rit. Maar dat was nog niet alles, na een uur rijden stonden we ook nog eens een uur in de fille. niet zo leuk dus. De reis naar New Orleans duurde hierdoor voor ons langer dan gepland. De omgeving hiernaartoe is ook anders dan wat wij zagen in Texas. Hier is het veel meer groen en vlak. Eenmaal aangekomen in Louisiana zagen wij dat wij over kilometerslange bruggen dwars door de moerassen reden. Prachtig om te zien. Om 20:30 uur kwamen we eindelijk aan in ons hotel, midden in hartje French Quarter, New Orleans. nadat we waren ingecheckt en de koffers in de kamer hadden gedumpt, zijn we een stukje gaan wandelen om wat te gaan eten. Wat is het druk hier. Het lijkt en ruikt een beetje op New York maar dan met lage gebouwen (met schitterende balkons) en een stuk warmer. Wat tijdens onze korte wandeling door Nola opviel is dat er echt overal live muziek te horen is, deze stad swingt werkelijk de pan uit. We hebben snel wat burgers gegeten bij Krystal Burger (een White Castle copycat) in Bourbon Street, deze wereldberoemde straat ligt vlak achter ons hotel. Daarna zijn we ons bed in gedoken om morgen the Big Easy echt te gaan verkennen.