Dag 1, 8 Juli 2017 Richting Schiphol op weg naar Texas

9 juli 2017 - Grand Prairie, Texas, Verenigde Staten

Hallo allemaal daar zijn we weer met ons vakantieverhaal en nu richting het zuiden, Texas
De vakantie begint heel leuk en plezierig, we hadden er alle vier heel erg zin in en zijn ook super blij dat onze twee kids over zijn naar hun volgende schooljaar uitdaging. Super trots dus!
Het alvast online inchecken ging goed dachten wij, behalve bij mij (Ennie). Hoe dit komt ga ik zo vertellen......best spannend....
Voor de gate liep alles op schema. Iedereen zonder moeite vroeg opgestaan. Op weg naar Schiphol was rustig, alleen even drukte om bij vertrekhal 2 en 3 te komen, maar het lukte ons om op tijd te zijn. De auto netjes afgegeven en nu lopen naar de incheckbalie. Dat gaat tegenwoordig geheel geautomatiseerd. Inchecken en koffers wegen en voorzien van labels doe je zelf.
Dat ging ook soepel. Zoals iedere jaar als wij op vakantie gaan hebben wij de traditie om even langs Mc te gaan voor een simpel licht ontbijt. Toen het tijd werd om naar de Gate te lopen kreeg Gerold een sms van KLM dat we een vertraging van 40 min hadden. No problem, we hebben vakantie en geen connecting flight. Voor ons maakt het dus niet uit. Dus zaten we rustig op de tijd te wachten bij de Gate totdat we mochten instappen. En nu begint het voor mij hoor....
Netjes in de rij gestaan, Gerold, Shivana, Gereny zonder problemen door de scan en ik werd eruit gehaald met de mededeling dat de Amerikaanse overheid mij uitgepikt heeft voor extra controle. Mijn blik naar mijn gezin van, hun wat nou weer.....
Maar goed, ik moest naar een andere rij! Werd toen geroepen en opnieuw gefouilleerd, schoenen uit en handtas open. Gelukkig had ik een kleine tas met alleen mijn portemonnee en zonnebril. Dus was er niet zo veel te controleren en best een aardige vrouwelijke douanier. Ze vroeg waar ik ging en wat ik ging doen. Normale vragen toch, dus niks aan de hand. Eindelijk mochten we instappen. De vlucht zelf was prettig en soepel voor 10 uur vliegen. De stewadressen waren aardig en we kregen een goede service. Normaal is het eten in een vliegtuig niet lekker, maar voor nu vonden de kids het super. We kregen rijst met kip en bonen en wat later bij de snack een pizza.
Voor mijn gevoel ging het vliegen best snel, vooral als je bezig bent. Films gekeken, gepuzzeld etc. De kids en Gerold konden gelukkig lekker slapen in het vliegtuig. Want Gerold zou daarna nog vier uur rijden richting Dallas.
Aangekomen in Houston begon het echt voor mij. Hier is inchecken ook geautomatiseerd. Bij Gerold en de kids ging alles zoals het hoort en bij mij geeft het apparaat aan dat ik me bij de special security moest melden. Pfffff wat een gedoe. Ik bij de duane, zoals altijd met een strak en streng gezicht, moest ik m'n vier vingerafdrukken, duimafdruk en oogscan doen. Daarna m'n paspoort dubbel gecheckt. Toen werd er gebeld voor een escort. We moesten mee met een ander agent naar een andere locatie voor extra bagage controle. Weer wachten dus. Gelukkig waren wij niet de enigen. Zelfs amerikanen die terugkwamen van een reis. Gerold raakte aan de praat met een man die terugkwam van een reis. Hij vertelde dat hij bij de geheime dienst werkt en dat hij dit soort controles soms ook overdreven vindt, want voor zijn reis mag hij een pistool meenemen, maar geen fruit. Hij baalde ook van de extra controle, want hij had niks bij zich.
Toen het onze beurt was, hebben ze weer de paspoorten dubbel gecheckt. Onze koffers werden voor ons van de band gehaald en gebracht en deze moesten door een extra scan. Niks gevonden mochten we eindelijk doorlopen naar de uitgang. Al met al heeft het ons meer dan twee uur geduurd door de hele extra security. We kwamen aan om 13:45 uur en mochten om 16:00 uur eruit...allemaal om mij....why? We Still don't know. Gelukkig ging het auto ophalen snel en konden we rijden richting Dallas. Het was heerlijk warm buiten,
30 graden. Onderweg kregen we heel even regen voor de afkoeling. De omgeving is weer mooi, veel groen. Aangekomen in Dallas zijn we eerst wat gaan eten bij In and Out en daarna nog even langs Wall-Mart voor een koelbox.
Hierna optijd naar bed, uitrusten voor onze eerste echte vakantiedag.

1. Fam Sas:
    9 juli 2017
    Ai baja waarom moet je ook kertopermono heten he.
    Zoveel controle. Maar gelukkig niks gevonden. Misschien ook wel goed alle extra controle.
    En natuurlijk heb je niet alleen een koelboc gehaald ook chippie yeahhhhh voor mij
  2. Michelle:
    9 juli 2017
    Wat een gedoe allemaal weer. Nou alles is goed gekomen, dus nu lekker genieten. Fijne vakantie en lekker veel foto's maken . Kunnen wij meegenieten.
  3. Ennie:
    10 juli 2017
    Echt he, voortaan als ik op vakantie ga heet ik Badloe. Want bij de Badloes ging alles soepel. Het leek alsof ik er niet bij hoorde. Dank je wel Mich. We gaan zeker veel foto's maken
  4. Fam Sas:
    10 juli 2017
    Badloe's dan wil ik voorlopig niet naar NY. Mi gado worden we zeker gecontroleerd. ☹