Dag 17 Salem

26 juli 2016 - Salem, Massachusetts, Verenigde Staten

Vandaag gaan we op heksenjacht in Salem.
Hoop dat we genoeg heksen tegenkomen...hihihi.
Aangekomen in Salem was het al in de middag. Echt eng was het niet, zo overdag in de zon met 30 graden. We hebben door het dorpje gelopen maar het was niet zo druk. In de avonduren zal het waarschijnlijk leuker, gezelliger en drukker zijn. Maar zo lang hadden wij niet want we moesten op tijd door naar onze volgende locatie. Wel hebben we een heksen museum bezocht. Bij het afrekenen was onze creditcard behekst, want hij deed het ineens niet meer, een aantal keer tevergeefs geprobeerd, waarna het toch maar cash werd. We kregen in het museum een presentatie over de heksenjacht die in de 18e eeuw in Salem heeft plaatsgehad, waarbij 16 heksen zijn veroordeeld. Dat was wel interessant. Verder hebben we door het centrum gewandeld en veel van de winkeltjes in heksenthema gezien. Voor zowel beginnende heksen als ervaren heksen is er van alles te vinden (en toch heeft Shivana niks gekocht).
Ook liepen in dit stadje opvallend veel gothic-achtige mensen.
Na Salem zijn we in 1,5 uur gereden naar Kennebunckport in Maine. Dit is een fantastisch mooi typisch New England plaatsje. Hier komen we morgen weer terug voor een mooie wandeling.
Nu gelijk door naar Nunans Lobster Hut om ons tegoed te doen aan onvervalste Maine-lobsters. En als toetje een authentieke Maine bleuberry pie. We hebben gesmuld als echte Fresku's.
Vandaag weer op tijd naar ons nest want morgen weer vroeg op voor onze wandeling in Kennebunckport.