Dag 16 Boston Freedom Trail

25 juli 2016 - Brockton, Massachusetts, Verenigde Staten

Vandaag weer gezellig een wandeling, dit keer door Boston, de Freedom Trail gelopen (volg de rode baksteen). Een historische route langs gebouwen die een rol hebben gespeeld in de revolutie die heeft geleid tot de amerikaanse onafhankelijkheid. Speciaal hiervoor had Gereny zijn nieuwe Boston Red Sox t-shirt en pet aan. In Boston kreeg Gereny genoeg aandacht hierdoor. Het weer was lekker warm met een briesje. Dus we hebben heerlijk gewandeld. Hierdoor ook heel veel gedronken. De trail duurde de hele middag. We hebben ongeveer 5 km gewandeld en hebben dan ook heel veel gezien. Het begon in het schitterende park Boston Common (zuiderpark eat your heart out), het oudste publieke park van Amerika, waar we zijn begonnen met een broodjes lunch bij Earl. Daarna zij we gewandeld langs o.a. the state house (provinciehuis van massachussets zeg maar), Faneuil Hall (yeah magneet), the old south meeting house (waar de Boston Tea Party is ontstaan), Paul Revere's house, the old north church, the old state house (waar in 1779 de onafhankelijkheidsverklaring voor de burgers werd voorgelezen) en the USS Constitution (het oudste nog actieve amerikaanse oorlogsschip).

Bij het eindpunt van de trail hadden we geen zin om nog eens 5 km of meer terug te lopen naar de parkeergarage waar onze auto geparkeerd was. Trouwens er reden genoeg hop on hop off bussen. Dus bij de eerst volgende bus die voor ons neus stopte hopte Gerold on the bus om te vragen wat de kosten voor een rit zijn. De bus chauffeur zei: "that will be $116,- for the tour for you guys". Dus Gerold weer: " but we already walked the trail. We only want to go back to the beginning", waarop de chauffeur zei " in that case and because he is a Red Sox fan (wijzend naar Gereny) i'll take you guys for free. Wij waren natuurlijk heel blij en hebben enorm genoten van de rit. En gelukkig waren er nog precies 4 zitplaatsen voor ons. Uiteraard hebben we deze aardige chauffeur riant getipt.
Al lopend naar de parkeergarage liepen we nog langs de public market. Daar hebben we heerlijk bostons schepijs gescoord.
Voor het avondeten zijn we naar Regina's Pizza gegaan, deze beweert al sinds 1926 de beste van Boston en OMG die korst..........the best ever!!!

Nadat wij na het eten al een kwartier of zo op weg naar het hotel waren begon Gereny ineens in paniek te raken en te stressen. Hij was zijn tablet vergeten in het restaurant. Dus Gerold mopperend de auto gekeerd om terug te gaan. Shivana (echt een grote zus) is haar broertje gaan vergezellen en ondersteunen om zijn tablet te gaan zoeken/vragen. Toen ze binnen kwamen wisten de serveerders al wat ze kwamen halen. Want ze zagen aan Gereny zijn bijna huilend gezicht waarvoor hij kwam. De tablet was al snel opgeborgen in de kluis. Dus moest de chef gehaald worden om de kluis te openen. Toen Gereny zijn tablet zag en terug kreeg was hij zo blij dat hij zijn tablet bijna kapot knuffelde. He he weer zo'n gekke ervaring. Eindelijk konden we naar het hotel om te gaan slapen. Na eerst verkeerd te zijn gereden (we waren ineens bij het vliegveld, alsof wij al weer naar huis willen), een hele snelle Walmart (hij was al dicht), nog een iets minder snelle Walmart (hij ging bijna dicht) en onze nieuwste verslaving (ijskoffie van) Dunkin Donuts, konden we eindelijk de bedjes opzoeken. Morgenochtend verlaten wij Brockton en gaan we in Salem op heksenjacht.