Dag 4 Siteseeing Philadelphia

13 juli 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag checken we uit om door te reizen naar Washington DC.
Bij de balie vertelde de baliemedewerker dat het uitzonderlijk heet is deze tijd van het jaar. Meestal is het wat koeler.
Inderdaad toen wij buiten kwamen voelde je gelijk de warmte terwijl het nog vroeg was in de ochtend.
Op weg naar Washington zijn we eerst gaan rondrijden in Philadelphia. Het is interessant om te zien hoe en waar de locals wonen. Je ziet ook wat verschillen tussen middenstands wijken en mindere wijken. Wat ook erg opviel is dat er in Philadelphia heel veel afro amerikanen wonen. Vergeleken met andere staten van Amerika.
Om te ontbijten zijn we een kijkje gaan nemen bij the ..... terminal reading Market. Gerold zal geen goede reispapa zijn als hij dat niet al van tevoren heeft uitgezocht. We hebben eerst rond gelopen op de markt om te kijken wat ze te bieden hadden. En dat was heel veel. Dus wat eten betreft kom je daar niet te kort. Alleen moet je weten wat je wilt eten en bij wie je gaat eten. Ze zagen er allemaal lekker uit hoor. Aangezien wij geen grote eters zijn in de ochtend hebben we uiteindelijk pretzel dogs besteld bij een amish vrouwtje en ze waren heerlijk. Voor later op de middag hebben wij alvast een half dozijn heerlijke doughnuts gekocht bij de beroemde amish bakery Beiler's. We liepen ook langs een stand waar ze alleen maar beef jerkys verkopen in verschillende maten en smaken. Gerold zal geen Gerold zijn om toch wat van de beef jerkys te kopen.
Na genoeg lopen op de markt en lekker eten zijn wij de historie van Amerika gaan opzoeken in Independence National Historical Park. Philadelphia is immers de eerste hoofdstad van Amerika (voor Washington). We hebben de Liberty Bell gezien en ook de huizen van George Washington en Benjamin Franklin, daarna zijn we naar the Independence Hall geweest, hier werden op 4 juli 1776 de onafhankelijkheidsverklaring en de grondwet van Amerika ondertekend. Ook hebben we congres hall gezien, waar George Washington het presidentschap overdroeg aan zijn vice president John Adams. Heel indrukwekkend en interessant om allemaal te zien. Mooi om te zien hoe het ging bij de onafhankelijkheid van Amerika en waarom 4 juli zo belangrijk is voor de Amerikanen. Voordat wij naar de Independence Hall gingen zijn we eerst even wandelen op Washington Square, een parkje dichtbij om vervolgens daar van onze lekkere doughnuts te genieten. In het parkje heeft Gereny ook vriendje gemaakt met een jongetje van 9 jaar, wiens naam hij ook weer vergeten is. Die jongen was zo cute. Hij kwam Gereny vragen om te spelen. Eerst durfde Gereny niet omdat hij niet wist met de jongen te communiceren. Maar hij heeft het wel geprobeerd. Leuk om te zien hoe Gereny contact maakt en in het Engels communiceert op zijn manier. Na genoeg gewandeld te hebben, zijn wij bij Sonny's famous steaks the original phily Cheesecake steak gaan weghappen (with wiz voor de insiders). Na dit vroege diner ook nog naar het Philadelphia museum of Art gereden, niet voor Art (barbaren die we zijn) maar voor de beroemde trap uit de Rocky filmserie. Uiteraard met het Rocky beeld op de foto gegaan en de trap beklommen (Gereny is hem 3 keer op en af gerend). Grappig om te zien hoe heel rennend Philadelphia deze iconische trap gebruikt voor het laatste deel van hun excercise. Ik zal eraan denken als ik in nl weer ga rennen.

Na tweeëneenhalf uur snelweg goed aangekomen in Washington, echter hadden we daar in het hotel een Glenner, er was alleen nog een kamer met 1 Kingsize bed. De kamers met 2 queensizebedden waren door een computerstoring allemaal vergeven. Na mij daarover behoorlijk te hebben opgewonden maakte de kamer zelf een hoop goed, een enorme kamer met een apart zit annex slaapbankgedeelte. Een enorm Kingsize bed en nog een apart bijgezet kinderbed en ook nog uitzicht op het zwembad. We zij uiteindelijk dus toch allemaal uitgeput doch tevreden in slaap gevallen. Morgen Obama groeten.

1. Jacintha:
    18 juli 2016
    We zijn weer op de hoogte. Fijn om het allemaal te lezen en dat jullie zo genieten van de vakantie en al het lekkere eten. Gerold opletten hoor? Liefs ma, oma