Dag 10, 17 juli 2017, San Antonio naar Bandera

19 juli 2017 - Fort Stockton, Texas, Verenigde Staten

Om te beginnen papa is vandaag jarig!!! 40 jaar issie alweer. Mega feest zou je denken maar nope, papa heeft een gewone dag ingepland. Niks bijzonders aan. Eigenlijk hebben we het al een beetje gevierd want mama, Ger en ik hadden al een cadeau gekocht. Van mama heeft hij een prachtig horloge gekregen. Van Ger heeft hij een paar schoenen gekregen en van mij heeft hij ook een paar schoenen gekregen. En niet te vergeten al het lekkere eten van de vorige dagen was ook elke dag een feest. Nadat we zijn opgestaan en voor papa hebben gezongen zijn we gaan lunchen bij Shipley's donuts, een Texaanse donut keten. Het was wel lekker maar het heeft Round Rock donuts niet overtroffen. We hebben het echt verpest voor onszelf want niks is lekkerder dan Round Rock donuts. Nu kunnen we nooit meer zo genieten van Krispy Kreme donuts hahaha. Anyways, toen we klaar waren met lunchen zijn we doorgereden naar een dorpje genaamd: Gruene. Daar waren veel leuke winkeltjes en de oudste dancehall van Texas. Daar hebben we even een kijkje genomen maar het was zo heet buiten dat ik vrij weinig energie had. Gelukkig zijn we om de vijf minuten in een winkel gegaan om af te koelen en om een magneet te zoeken voor onze koelkast:) we hebben nu al super veel magneten gekocht deze vakantie dus ik hoop dat er nog plek is als we thuiskomen... Na Gruene reden we naar Bandera een ander stadje waar ook ons hotel ligt. Bandera is echt een cowboystadje met veel winkeltjes en saloons. Na hier ook even een kijkje genomen te hebben, en een magneet gescoord te hebben zijn we naar ons hotel gegaan om ons klaar te maken voor het avondeten. Gelukkig was het hotel maar drie minuten van het stadje vandaan! Onderweg naar het hotel regende het heel hard en bleef het ook nog een tijdje regenen. We waren meteen onder de indruk van hoe onze verblijfplaats eruitzag want we sliepen op een echte cowboy-ranch. Het was zo een mooie plek! Er was een zwemparadijs (die niet was geopend omdat het stormde) en de omgeving was ook heel mooi. Echt balen dat het regende en onweerde. Toen we bij ons huisje aankwamen duurde het eerst tien minuten om de deur open te krijgen hahaha. Toen we eenmaal echt binnen waren was het huisje echt super schattig. Het bed van mama en papa was echt super lekker zacht. Het bed van mij en Ger was een stapelbed en was niet anders dan normaal. Ik mocht lekker boven slapen:) Dat spreken we altijd af voordat we gaan slapen anders krijgen we ruzie hihi. Nadat we het huisje hadden bewonderd en ons klaar hadden gemaakt gingen we naar het restaurant. Mama, Ger en ik namen alle 3 een specialiteit van het restaurant. Papa niet. Hij had zin in steak. Iedereen heeft gesmuld van het eten en er was zelfs nog ruimte over voor een toetje! Voor de eerste keer deze vakantie hebben we een toetje besteld. Met z'n vieren hebben we een Chocolate fudge brownie met ijs gedeeld. Heerlijk, ik kan niets anders zeggen. Wat heb ik gesmuld. Eenmaal weer in het hotel wilde Gereny graag even zwemmen. Toen Ger aan het zwemmen was werd er een kampvuur naast het zwembad gemaakt. We gingen er gezellig bij zitten en toen kwam de eigenaar van de ranch met zijn gitaar en ging hij kampvuur liedjes zingen. Iedereen zong mee maar wij wisten de tekst niet. Wat we wel wisten is dat de sfeer geweldig was. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt!! Echt super!! Toen iedereen uitgezongen was kwamen er grote bakken met marshmallows, crackers en chocolade. Het was tijd om smore's te maken!! Gereny genoot ervan on zijn marshmallows te roosteren boven het kampvuur en hij vond het echt geweldig toen mijn marshmallow in de fik vloog. We hebben heerlijke smore's gegeten en we stopten niet tot het uit onze neus kwam. Nu hoef ik voor de rest van mijn leven geen marshmallows meer te zien (prank). We hebben nog even nagenoten van de sfeer en de leuke avond en toen waren zijn we terug naar ons huisje gegaan om lekker te slapen. Papa's verjaardag was weer meer dan geslaagd. We hebben alle vier een superdag gehad!!