Dag 3, 10 juli 2017, Dallas en Fort Worth

11 juli 2017 - Grand Prairie, Texas, Verenigde Staten

Vandaag was Ennie weer vroeg wakker, 5 uur was ze alweer klaarwakker (opstaan kost haar beduidend minder moeite dan in Nederland). Tegen acht uur zijn we gezellig een ontbijtje in het hotel gaan pakken, koffie om goed wakker te worden, bacon & eggs for the kids en zelf had ik een wafel....in de vorm van Texas. Daarna zijn we naar Dallas gereden om een museum te bezoeken, we waren er om 10.00 uur al maar helaas, op maandagen opent het museum pas om 12.00 uur zijn deuren. We zijn toen de buurt een beetje gaan verkennen. Heerlijk rondgekeken in een hele grote cowboy-winkel (en toch heeft niemand een hoed gekocht) en het JFK Memorial bezocht. Daarna was het tijd voor het museum dat zit gevestigd op de zesde verdieping van het voormalig " Texas School Book Depository". Wat is er bijzonder aan een voormalig Schoolboekenpakhuis zal je misschien denken.....nou, op de zesde verdieping van dit pakhuis bevind zich de ruimte van waaruit Lee Harvey Oswald op 22 November 1963 President John F. Kennedy heeft doodgeschoten. Tegenwoordig staat deze ruimte bekend als "The Sixth Floor Museum", hier wordt door middel van beeld, geluid, foto's en relikwieën het verhaal verteld van de aanslag op JFK en de impact die dit heeft gehad op de wereld en de VS in het bijzonder en ook hoe Lee Harvey Oswald vervolgens werd vermoord door Jack Ruby (moordlustig volkje die Amerikanen). Na dit indrukwekkende verhaal, waarbij je ook langs de ramen loopt waar Lee Harvey Oswald zich had opgesteld om die fatale schoten te lossen, hebben we Dallas verlaten. In een klein uurtje reden we naar Fort Worth, onderweg hadden de kids alweer trek dus zijn we nog even gestopt bij Whataburger, een Texaanse hamburgerketen. Eennmaal in the Stockyards van Fort Worth kwamen we precies op het goede moment aan voor de cattle drive, twee keer per dag worden de koeien (enorme Long Horns die we in Nederland niet kennen) door cowboys door de hoofdstraat van the Stockyards gedreven. The Stockyards is een historische veemarkt en overslagplaats voor vee, alles hier ademt de sfeer van het wilde westen, veel saloons, steakhouses en winkels met cowboyspullen. Ieder weekend vindt hier ook een Rodeo plaats. Na het bezichtigen van die sfeervolle winkels (vooral Shivana is geslaagd) en een museum over cowboy-helden was het alweer tijd voor het avondeten. Ik had een reservering bij de H3Ranch, hier in een heerlijke smoked sirloin gehapt (met natuurlijk een maïskolf). Vervolgens zijn we allemaal voldaan weer in de auto gestapt en naar het hotel gereden, 9 uur weer in het hotel, 10 uur iedereen alweer in diepe rust. Naast de jetlag is ook de hitte hier best vermoeiend, had ik al gezegd dat het hier de godganse dag bloed-bloed-bloedheet is (Palm Springs en Las Vegas zijn er niets bij...).