Deel 2 van 1e vakantiedag

10 juli 2016 - Cinnaminson, New Jersey, Verenigde Staten

We hadden nog ongeveer 4 uur te gaan voordat we op de plaats van bestemming konden landen.
Gereny ligt nog lekker te slapen op Gerold zijn schoot en Shivana kijkt naar een tienerfilm.
in het vliegtuig wordt er goed voor ons gezorgd. zelfs de kids genoten ervan wat niet zo vaak voorkomt.
Bij het laatste uur voor landing, kregen we nog mini pizza's en kippastei en weer wat te drinken. de kids heben er wederom van genoten. Yes over een uur zijn we er....jippyyyy dachten wij. En dan kunnen we nog even een uurtje gaan shoppen en avondeten.
Want we zouden om vier uur in de middag landen.
Een half uur voor landing riep de captain om: "Beste passagiers ivm het weer "stormachtig" in Philadelphia krijgen wij geen toestemming om te landen. Na drie ronden rondgevlogen te hebben boven Philadelphia was er nog steeds geen toestemming.
Dus de captain weer omroepen: "Beste passasiergs bedankt voor jullie geduld, inmiddels moeten we wel een ander alternatief gaan zoeken want wij zitten bijna zonder benzine. Zo gezegd zo gedaan.
Na 20 minuten landen wij op airport Washington om te tanken. Daar mochten wij het vliegtuig niet uit, ook niet lopen of naar de wc....pfffff. Uiteindelijk na 2 uur op het vliegveld in Washington konden we terug vliegen richting Philadelpia. Wat waren wij blij.
De kids werden ongeduldig. Gerold en ik inmiddels ook. Ik kreeg nog last van mijn rug van het lang zitten. 3,5 uur extra in t vliegtuig naast de 8,5 uur vliegen is niet niks hoor. We waren dus extra blij toen we eindelijk mochten landen en uit het vliegtuig konden. Jullie moesten ons zien bijna rennen uit het vliegtuig voor frisse lucht.
Bij de duane en bij de kofers liepen alles weer soepel en goed.
Zo en nu de auto ophalen. Omdat wij zo moe waren hebben wij niet zo goed opgelet [hebben wij weer he], dus stappen wij de eerste en beste bustransfer die kwam in de bus. Eindstation Alamo. Dus Gerold, hm hier moeten wij niet zijn maar bij Budget Rent. Hij vroeg aan de chauffeur hoe we daar kunnen komen en zei dat wij verkeerd waren ingestapt.
Wat een supper aardige, spontane en dienstverlenende chauffeur. Met een lach en een grap bracht hij ons naar de plaats van bestemming.
Hij vertelde ons dat hij drie banen heeft. Overdag is hij schoolbus chauffeur, en in de middag van zes uur tot drie uur snachts is hij chauffeur bij Alamo en in het weekend werkt hij in de bioscoop. Wat een hardwerkende oude zwarte man. Omdat hij van een andere verhuur bedrijf is mocht hij niet op het terein van Budget Rent, dus zette hij ons ietsje net voor de deur af.
Na 30 min hadden wij onze auto. Inmiddels was het al tien uur en moesten wij nog avondeten. Echter is het ons niet gelukt om het restaurant waar wij naar op zoek waren te vinden. Wel bracht de Tomtom ons naar een wijk die in onze ogen behoorlijk ghetto-achtig aandeed. We hadden alle vier zoiets van wegwezen hier. Resultaat was dat wij tegen elfen zonder te hebben gegeten eindelijk onze bedjes konden opzoeken. Maar dat geeft niet want gezien de gebruikelijke jetlag zullen we vast vroeg uit de veren zijn voor het ontbijt.

Blijven jullie ons nog volgen voor meer spannende verhalen.....
Kusjes van ons vieren.

1. Fam Sas:
    10 juli 2016
    Hahahaha echt een badloe actie weer. Ik zie het al voor me, mn zus helemaal broeja.
    Jammer dat wij het deze niet live kunnen meemaken moet maar lezen.